Cooking, Santa Marta & stakingen

Het is precies al ffkes geleden dat ik heb gepost maar heb gewoon ni veel tijd om te schrijven. Aangezien ik niet echt meer de fijne details weet van wat ik allemaal heb gedaan zal ik gewoon wat activiteiten aanhalen dat ik nog herinner ^^

Koken met Alejandra
 
Bon toen ik ging dansen een paar dagen terug, waren Ann-Kristin en een paar vriendinnen van haar daar ook.  Vorige week, kdenk donderdag of vrijdag hadden we afgesproken om eens te koken. Alejandra kan zeer goed koken dus ze ging haar kunsten eens showen. Ze had nen biefstuk met een soort van tomatensaus met ajuinen gemaakt, daarbij nog 2 spiegeleiers en wat patatten (foto). Mmmmm die saus was echt superlekker! Ze heeft er ffkes aan bezig geweest maar het was het wachten zeker waard! Na wa te praten enzo tijdens het eten hadden we dan afgesproken de volgende ochtend om ook ontbijt te maken samen :D Ik kan me de naam niet herinneren van wat ze gemaakt had maar je kan het zien in de foto. Het was best lekker. In ene pot zat ze water en melk samen te koken en daar deed ze dan wa knoflook en brood bij. In een pan had ze water gedaan en daarin had ze eiers klaargemaakt, ma nie gekookt, twas raar. Bon kzal wel eens terugkoken voor haar ^^




Linde familie & friend

We zijn donderdag, het is eindelijk zo ver. Linde, Tijl (broer), Ulrike (vriendin) en Mado (nicht) komen naar Colombia. Na het ontbijtje van Alejandra wask vlug nog ff een kleine opleiding gaan volgen in het labo en daarna met Jorge afgesproken om te middageten en daarna richting Bogota te vertrekken. Jorge zen ma moest toevallig in Bogota zijn dus ik kon meerijden en moest geen bus te nemen. Ze moesten een paar zakens ophalen en daarna zijn ik en Jorge op café gegaan in bogota om een lekkere milkshake te drinken bij een “paar” frietjes. Bleek dat Linde er vroeger was dan dat ik me meende te herinneren dus we zijn dan maar naar de airport gegaan. We kwamen net binnen terwijl zij net buiten gingen uit de bagage zone dus mooie timing. Even geld afgehaald en dan ben ik met ze meegegaan in een taxi richting hun verblijf in Bogota. Alles ging vlot, geen problemen enzo dus ben dan weer met Jorge richting Tunja vertrokken. In den auto hele tijd gelijk een knipperlicht geslapen.

Santa Marta

Na een dagje in Tunja en savonds taco's te hebben gemaakt (foto) was het weer eens weekend, tijd om nog es rond te reizen. Dit keer was de bestemming iets verder van huis dan anders. “Santa Marta”, of meer precies, Taganga. In de ochtend vroeg opgestaan om een bus naar bogota te nemen en daar een taxi te nemen richting Linde haar verblijf. Daar twee taxi’s genomen richting de luchthaven. Een uur taxi voor gemiddeld €7 per taxi. Ffkes gesukkeld in de luchthaven om de juiste gate te vinden maar we hadden uiteindelijk maar 30 minuten nodig om in te checken en in de boarding zone te gaan. We hadden ondertussen zelf een plaspauze gedaan en naar winkeltjes gezien. Ge kon praktisch van de inkom van de luchthaven tot de boarding zone gaan in 10 minuten. Lang leven Avianca, topvliegmaatschappij. Ah nee, toch niet. Bleek er anderhalf uur vertraging te zijn om een binnenlandse vlucht -.- En we waren er twee uur te vroeg aangezien het maar 30 min duurde om van de check-in tot de boardingzone te gaan. Lang gewacht met andere woorden ^^. We kwamen dan tegen 17u30 toe in Santa Marta. Amai het moment da ge uit ge vliegtuig stapt krijgt ge echt nen walm van warmte over u. Da was toch ffkes wennen. Gelukkig ligt het vliegveld naast de zee dus zijn we direct ffkes gaan pootjebaden. Toen we de luchthaven verlieten waren er zoals gewoonlijk weer talloze mensen die ons een taxi wouden aanbieden maar we wouden eerst naar het strand dus ik zei “we komen straks terug”. Diene pee in zijne Barcelona t-shirt heeft letterlijk hele tijd staan wachten terwijl wij op het strand waren aant chillen. Bon uiteindelijk heeft het geloond want we zijn met hem dan richting ons stulpje in Taganga gereden.

Eens toegekomen en gesetteld en onzen host “Boaz” te hebben leren kennen (nen fransman), zijn we richting de “kustlijn” van Taganga vertrokken om iets te zoeken om te eten. We zijn dan gestoten op een Taco kraampje (foto) en daar hebk nen taco met kip gegeten. Twas wel lekker maar ik heb liever dat het omhulsel van de taco hard is en nie zo slap gelijk nen burrito. Daarna zijn we naar een cafétje geweest op het strand en hebben we daar wa gedronken. We kregen ne flyer waarmee we gratis shotjes aguardiente of rum konden krijgen. We hebben gekozen voor aguardiente aangezien dat van hier is en ge denk ik niet kunt verkrijgen in Belgïe. Het was overigens ook happy hour op de cocktails… van 17u tot 23u :D 6u happy hour, mag ook wel in België. Twee strawberry daiquiri’s gedronken. Beide cocktails geslaagd. Tegen 23u zijn we dan eens naar ons stulpje vertrokken aangezien we de volgende ochtend vroeg op moesten op richting Tayrona parque te gaan.

Na lekker vroeg opgestaan te hebben, naar de winkel te zijn geweest en te hebben ontbeten, zijn we naar den boot vertrokken om richting tayrona parque te gaan. Da was zo een bootje gelijk da ge in de films ziet dus ge denkt, ja we gaan rustig naar de eiland te gaan. Begint da bootje nou toch ferm op te trekken da et gene naam heeft. Da was gewoon nen speedboot eh. We varen daar over het water tegen 40-50 per uur, en dienen boot kaatst zo op het water, da was nu toch wel beter dan welke attractie dan ook dak al gedaan heb in een pretpark :P Dat was gewoon zalig. We zijn naar “la Piscina” geweest in Tayrona parque. Da was gewoon een paradijs eh. Gelijk da ge in de boekskes ziet: een zee van helder water, palmbomen mee kokosnoten, een jungle om in te wandelen, zon, hutjes met zo van die rieten daken, … . We zijn daar direct in het water gegaan om te zwemmen en vervolgens wat te snorkelen. Na een paar foto’s en andere zakens hebben we dan een klein wandelingske gedaan door de jungle waar we onder andere een kolonie van mieren zijn tegengekomen die bezig waren met allemaal bladeren en takken te transporteren. Dat spoor van die mieren strekte echt uit over 10m of meer. Daarna nog even uitgerust in hangmatten met een klein uitzichtje en dan zijn we weer op onze attractie gekropen om terug te gaan richting Taganga. Die avond hadden we besloten om terug te gaan naar hetzelfde café als gisteren en om daar te eten. Ik had nog es zin in ne pizza dus hebk nen pizza hawaï genomen en als voorgerecht 8 chickenwings gedeeld met Tijl. Die chicken wings waren toch teveel want heb niet men volledige pizza opgekregen en daarna hebk lang op toilet gezeten. Het was wel heel lekker, net zoals het drinken. Zo één of andere limonade van kers gedronken. Da was zuur en zoet tegelijk, best lekker. Was vree moe dus ben echt vroeg in slaap gevallen al.

De volgende ochtend nog eens ontbeten en dan was het al weer tijd om te vertrekken richting Tunja. Heb die dag paar probleempjes gehad in de luchthaven. Blijkbaar moest ge online inchecken, ik wist da nie dus ik moest €10 betalen aan die check-in balie. Dan bij het boarden blijkt da men carry-on bagage te hoog is. Die vliegmaatschappij doet graag moeilijk en neemt kleinere maten als Europa en Amerika. Bon nog es €28 neergeteld. Uiteindelijk wel Bogota geraakt maar men geld was letterlijk allemaal op. Die avond nog gaan eten met Diana en Roney in het studentenrestaurant en daarna gaan slapen.





















Staking

Bon het was dan al dinsdag deze week en ik kom toe op de unief en zie dat er een paar gebouwen geblokkeerd zijn met takken van bomen. Blijkt dat de administratie gaat samenzitten voor een loonsverlaging voor de proffen. De studenten steunen de proffen en hebben verschillende gebouwen geblokkeerd. Mijn labo was ni geblokkeerd dus iedereen van de andere labo’s zat daar ook. Gewoon zoal gewoonlijk een reactor gestart zodat we paar uurkes zoet waren en dan gaan eten. In de middag ben ik naar de bibliotheek geweest en daar naar nen film gezien. Ge hebt in de bibliotheek tv schermen en ge kunt nen film kijken. Best nog tof. ’s Avonds ben ik naar een les geweest van “Tambores”, de Colombiaanse versie van een djembé. Twas vooral theoretisch maar de volgende dag was er een meer praktisce les dus ik ging die dan meevolgen. Na de les nog vlug gegeten en dan naar huis om de finale van Game Of Thrones te zien.  



De volgende dag vroeg opgestaan, ontbijt geskipt zodat ik vroeg een reactor kan opstarten maar dan kom ik toe aan het labo om te zien dat nu ook mijn labo is geblokkeerd -.- (foto). Dan maar iets gaan drinken met iedereen die voor de deur stond en daarna ben ik wat gaan badmintonnen. Ze zijn hier niet zo goed maar er was wel ene die nog deftig was. Daarna zijn we gaan middageten omdat het de verjaardag was van Ivan en daarna hadk afgesproken met een uitwisselingsstudente. Van 16-18 was het weer tambores les en daarna zijn we weer gaan eten voor Ivan zijn verjaardag. ’s Avonds nog een klein feestje voor zen verjaardag en dan benk gaan slapen. En nu ben ik hier, in den bus, op weg naar Bogota om een vliegtuig te nemen naar Medellin.




Tot de volgende ;)

Reacties

Populaire posts van deze blog

Boyacá & Monica's family

Voetbal en Ping pong

Week 2 of work