Samuels party, week 3 of work

Zondag - Samuel's verjaardagsfeestje
Zoals ik had gezegd ging ik naar het verjaardagsfeestje van Monica's zoon (Samuel), hij werd 3 jaar. Aangezien ik toen men blog was aan het schrijven was ik een half uur later. Bleek ik alsnog een van de eerste te zijn ... Colombianen en te laat zijn, het is een ding :P Bon binnen het uur waren we wel plots met 50 man (vooral familie, enkele vrienden), een grote familie dus. Het feestje begon met een animator die allemaal verschillende soorten spelletjes verzon voor de kinderen om te spelen en daar werd iedereen bij betrokken. Er waren twee groepen en elke groep had telkens dezelfde opdracht maar moest deze zo snel mogelijk uitvoeren. Bijvoorbeeld: Binnen de minuut zoveel mogelijk muntstukken van 50 pesos verzamelen, of zoveel mogelijk gsms's, portefeuilles, broeksriemen. Of andere opdrachten zoals: één iemand van de ene groep moest in de andere groep gaan in het midden van een kring en omgekeerd. En die persoon moest zo snel mogelijk uit de kring proberen ontsnappen; Bon was wel wijs om naar te kijken, heb me geamuseerd. Het feestje was in het thema van (Captain America) (foto) maar andere marvel heroes liepen er ook wel rond. Tijdens de spelletjes kregen we een soort van gelatine in marvel kleuren (wit rood blauw) en na het spelletje volgde de cake. Dan was het tijd voor cadeautjes uit te pakken, dat waren er veel aangezien er 50 man was. Na de cake kregen we nog een soort van croque monsieurs maar die term kennen ze niet dus het was gewoon geroosterd brood met kaas en hesp tussen :). Na het feestje zijn we dan nog Game of Thrones gaan zien bij Monica maar we hebben de eerste 12 minuten gemist en met HBO (de uitvoerder van GoT) kunde niet terugspoelen dus ge moet er effectief op het uur zijn zodat ge niets mist. Bon da uitgezien en gaan slapen (thuis).



Maandag
Het begin van een nieuwe werkweek. Kwam toe in het labo en had eindelijk wat werk. Bleek dat de reactor die we hadden opgestart oververhit was tijdens het proces (wat niet zo mogen wat er is nen thermometer), daardoor konden we in de middag geen tweede reactie starten omdat eerst de schade moest bepaald worden. 's Middags naar de winkel geweest en thuis gekookt (foto, aanschouw men kookkunsten) omdat ik geen vrienden had om mee te eten :'(. In de middag niet veel gedaan aangezien ik niets kon doen. s' Avonds naar ne basketbal wedstrijd gaan zien, was nog tof om te zien eigenlijk. Daarna gaan eten in het studentenrestaurant en weer naar huis om te gaan slapen. Het was lasagna maar da trok nou toch es op niets he. Een schelleke kaas op den bodem, stukskes kip erboven en nog een schelleke kaas erop. Lang leven belgische lasagna's van den aldi. En de portie was ook maar 100g. Subiet vermager ik hier nog 

Dinsdag
Aangezien de schade nog niet bepaald was heb ik mijn een dagske verlof gepakt. Goed uitgeslapen en daarna beetje Spaans zitten leren omdat ik nog twee tijden moest leren. Heb ook een tekst in het engels gelezen voor een vriendin hier. Stond voornamelijk bullshit in, en dat moeten ze hier dus leren he. Het hing over hoe een artikel moest verbeterd worden maar we doen dat totaal niet (meer?) zo in Europa. En ook over dat je toestemming moest vragen aan publishers om bepaalde onderdelen te gebruiken uit een bestaande tekst maar dat doen we ook niet in Europa. Wij refereren gewoon naar de tekst waar de informatie uit komt. Anyways, toch maar gelezen he. Terwijl ook wat gebeld op facebook. S' avonds dan naar UPTC gegaan en afgesproken met Roney & friends om naar het unicentro te gaan omdat ik voetbal/tennisschoenen nodig had. Paar winkels gedaan maar ik ben redelijk kieskeurig dus heb er geen gekocht. Daarna gewoon naar huis gegaan om te maffen. Voor het unicentro hadden we ook nog avondgegeten, het waren burrito's, da smaakte me wel :)
Woensdag
De week gaat snel, we zijn al woensdag. Blijkbaar was er niet echt schade aan de reactor dus hebben we weer een nieuwe reactor gestart. De temperatuur ging weer hoger dan het zou moeten zijn dus ik zei "Anders zetten we de warmtebron effe af zodat de temperatuur kan zakken en zetten we hem straks weer aan". Blijkt da als ge hem afzet hij terug van 0°C begint op te warmen ... Hoe raar is dat. Da spelement weet dus nie dat het nog 170 °C heeft en dat em maar 10°C moet opwarmen. Anyways, tijd voor een nieuwe oplossing. In plaats van de warmtemantel uit te zetten zei ik "Anders kunnen we de reactor uit de mantel halen zodat hij niet verder opwarmt eens hij 180°C bereikt heeft." Eindelijk een goed plan. Toch nog en geslaagde werkdag dan. s' Avonds ben ik met Sonia naar het centrum geweest van Tunja omdat ik wist dat ze daar ne goeien schoenenwinkel hebben. Ze zijn daar precies zot van vreemdelingen dus twas nog een grappige bedoeling. Het probleem was wel da ik tennis/voetbalschoenen in 1 wou. Maar ne slimme mens weet dat dat eigenlijk niet echt mogelijk is daar tennisschoen zeer brede zolen hebben en voetbalschoenen juist dunne -.- Kheb me dan maar voetbalschoenen (foto) aangeschaft daar in veel intenser voetbal hier dan tennis. Daarna zijn we pizza gaan eten om nog es de verjaardag van José, Oscar en Monica te vieren. Twas wel nog grappig ^^. Daarna gewoon gaan slapen.


Donderdag
Vandaag zijn we donderdag. The moment of truth. Vandaag gaak de schoenen uittesten, ben ze nu al wa aan het inlopen. Vanochtend weer een reactorke opgestart en sebiet gaak gaan eten in het studentenrestaurant met Roney en friends, zonder Roney deze keer ^^. De planning voor vanavond:
voetbal, feestje voor Monica haar verjaardag en daarna misschien dansen. Ahnee toch niet, Roney staat hier naast mij en zegt mij da we nie gaan dansen vanwege feestje Monica :P Jammer, we gingen net es naar een Salsa/Merengue club. 

Wist je dat ze hier barbecues doen naast een rivier in plaats van in de tuin. Echt raar, gelijk da we zouden afspreken "Daar op da plekske aan de schelde".

Reacties

Populaire posts van deze blog

Boyacá & Monica's family

Voetbal en Ping pong

Week 2 of work