maand update

Het is weer ffkes geleden maar geloof het of niet, twas druk. We zullen beginnen van waar we gebleven waren. 

Medellin  (4 weken en ne klets geleden)
Vier weken geleden ben ik naar Medellin geweest samen met Linde, Mado, Ulrike & Tijl. Half uurtje opt vliegtuig en ik was er al. Met hun afgesproken aan een museum van moderne kunst in Medellin aangezien zij van Cartagena kwamen en ik van Bogota. Het was die dag een kwalificatiematch voor het WK en de voetbal leeft hier ech wel. Iedereen loopt hier rond met voetbaltruitjes wanneer ze spelen en ze komen massaal samen in cafés om samen naar de match te zien. Bon het was redelijk laat al die dag dus we zijn vlug een plekske gaan zoeken om te eten en dan naar ons stulpje omdat het op sommige plekken gevaarlijk is in Medellin en we daar nie s 'nachts wouden rondlopen. De volgende dag zijn we naar het stadje Guatape vlakbij Medellin gereisd. En nu is mijn foto bovenaan de blog eindelijk nuttig want dat is het uitzicht dat je daar hebt als je op " la piedra de penol" staat. Das nen rots da redelijk hoog is (650 trappen) en vanboven hebde kleine kraamkes om iets te drinken en het gebied rondom de rots is zowa gefloat met water en zo krijgde allemaal kleine eilandjes. Daar even gebleven en dan weer 2u busreisje richting Medellin.
Internationale week (4 weken geleden)
De volgende week was er een week voor de internationale studenten volgepland met activiteiten. Dinsdagochtend hadden we een verplicht gratis ontbijt om 7u s' ochtends ergens op een binnenplein. En om 7u 's ochtends is het nog altijd zeer kou in Tunja dus da was ni echt aangenaam.  Daarna hebben we een groepsfoto getrokken en daarna zijn we naar een auditoria geweest dichtbij plaza bolivar waar we wat typisch Colombiaanse dansen voorgeschoteld kregen. Voor de rest van de middag nog ffkes gewerkt in het labo. Woensdag was er op de UPTC zelf een voorstelling. Zowat belangrijke mensen van Peru die langskwamen en een lezing gaven, gevolgd door wat typisch Peruaanse dansen. Kmoest al van 9u naar toilet maar kheb met ingehouden tot 12u. In de middag heb ik dan Frikandon met appelmoes en gekookte patatten zitten verkopen. Het viel best nog in de smaak maar de frikandon was toch nie zoals we hem in België hebben. Na de verkoop dan nog een lesje tambores gevolgd. Donderdag was ni verplicht dus ben ik niet gegaan. Denk dat ik die dag het nieuws gekregen heb dat we geen tambores meer mogen spelen in het huisje waar we dat normaal doen dus moeten we naar een nieuwe plaats zoeken. En nu hebben we nog steeds geen plaats gevonden. Linde was die dag naar Villa de Leyva geweest en in de namiddag heb ik dan een kleine tourke gewandeld met hun op de unief.  's avonds zijn we gaan eten in een hamburgerrestaurant en daarna nog een jugoke gaan drinken om vervolgend uit te gaan in Colombia. Kdenk wel dat ze hun geamusseerd hadden. Den Tijl heeft met alle meisjes zitten dansen en em was in de wolken. Vrijdag moest ik vroeg in de ochtend naar de universiteit "Juan De Casellanos" voor een soort van toespraak in een zaal en ik moest daar dan ook naart podium gaan en zowa vragen beantwoorden over mijn ervaring hier. In de middag dan gaan eten met Linde in het restaurant cowfish en daarna helaas afscheid moeten nemen want Linde moest weer naar België :/Zaterdag niet veel gedaan: thuis gezeten, pastatje gekookt, ... . 's Avonds had ik dan met Jenniffer en een vriend van haar afgsproken om te avondeten, kom ik plots toe op een verrassingsfeest voor Jeniffer omdat het haar verjaardag geweest was die week. Bon, kvond nie erg, kon er maar van genieten eh. Kreeg ik plots het nieuws van José dat ik het huis moest verlaten. Nee nee, ben nie stout geweest. Eind september is er een congres waar er veel internationale personen naartoe komen en José ging 3 mensen hosten waardoor er geen plek meer was voor mij. 

Op zoek naar een huis (3 weken geleden)
Je kan dan al raden wat ik de week erop ganse tijd heb zitten doen. Inderdaad: huizen zoeken op facebook, rondwandelen en naar alle nummers bellen om te vragen wat er in het huis was enzo. Uiteindelijk heb ik een huisje genomen in de universiteit waar ze alles hebben... behalve internet. Je zou toch verwachten dat huisjes die bedoeld zijn voor studenten wel internet zou hebben... nope. Maar anyways, kheb een huisje en 't is gratis. Vandaag ontdekt dat de wasmachine ni werkt -.- Dus ofwel moet ik naar een wasserette, of wel met de hand wassen, of wel een wasmachine huren. Kga es polsen wat allemaal mogelijk is. Vrijdag zijn we weer gaan dansen. Eerst prepartyke gedaan en beetje jenever gedronken en chocolade gegeten en daarna gaan dansen. Twas were tof gelijk altijd. Merengue lukt al een beetje maar salsa blijft te moeilijk ^^ zaterdag niets gedaan. Enkel 's avonds naar een lokaal gezellig caféke geweest en een pintje gepakt en een spelleke gespeeld met uitdagingen. Zondag smiddags samen gegeten met jenniffer en savonds afgesproken met Angeliqua want ze ging mij de historie van Tunja vertellen.

Stakingen + congress (2 weken geleden)
Bon kwas dan in het labo aan het typen aan mijn blog om jullie 2 weken te updaten, gaat plots het alarm af om te evacueren. Er waren serieuze stakingen bezig omdat ze de school gingen privatiseren of het inschrijvingsgeld verhogen. Was best nog zot, met rookbommekes enzo en stenen gooien. Kheb het natuurlijk niet live gezien, voorbeeldig als ik ben ben ik naar men huis gegaan en heb ik da op facebook bekeken. Donderdag was er eindelijk nog iets te doen. 's Avonds was er een decadent feestje waar ik gratis heb genoten van topeten. Feestje duurde tot 1u en dan de volgende dag vroeg opgestaan om een presentatie te geven tijdens het congres van catalisis. Voor de rest van de week dan maar heel veel films gekeken die ik al gezien had en vrijdag nog es gaan feesten. Mijn vrienden waren niet in Tunja dus kon ni veel doen.

Ziek, ander congres, Iza
Ja, kdenk da ik zondag ne slechte pizza had gegeten ofzo want maandag was ik echt superziek. Ik denk da ik enkel mijn kamer heb verlaten om naar het toilet te gaan dienen dag. So it continues tot en met woensdag. Donderdag ben ik dan nog eens uit het huis gekomen, ben naar een lesje tambores geweest waar ik heb geleerd om een tambor (soort van djembe) uit elkaar te halen en terug in elkaar te steken. Waarschijnlijk krijg ik ook een kleintje meer naar huis (daar nen grote niet in men valies ga geraken). Vrijdag moest ik presenteren op een nieuw congres, deze keer gewoon van de faculteit chemie. Daarna weer gratis decadent gaan eten en s'avonds uitgeweest naar een feestje van de geneeskunde. Topfeest.  Zaterdag niets gedaan. Zondag ben ik naar Iza geweest, een nabijgelegen stadje (2u rijden = nabijgelegen) dat bekend is om zijn dessertjes. Dus ja kheb daar drie dessertjes gegeten en dan weer weg want er was daar verder niets te doen/zien.

En nu zijn we een nieuwe week begonnen dus spreek jullie later. Geen foto's want niet veel getrokken en geen internet maar vond nodig jullie eens up te daten.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Boyacá & Monica's family

Voetbal en Ping pong

Week 2 of work